Technologie tisku

popis a správné dodání podkladů pro tisk

Základní rozdělení se dělí do čtyř skupin:

Tisk z výšky

Tiskem z výšky rozumíme takový způsob tisku, kdy tisknoucí místa jsou na tiskové formě vyvýšena nad úroveň míst netisknoucích. Laicky by se tento způsob tisku dal přirovnat k razítku. Např. knihtisk (knihy, obálky a vizitky) nebo flexotisk. Flexografie je formou tisku z výšky, používá se k potisku obalů (karton, hliníková fólie, polyethylen).

Tisk z hloubky

je tiskový postup, při kterém jsou tisknoucí místa na tiskové formě pod úrovní míst netisknoucích. Tisková místa jsou zaplněna řídkou barvou a při tisku dochází k převzetí barvy potiskovaným materiálem, ponejvíce papírem. Podobně jako u knihtisku existuje také nepřímý hlubotisk. Podle typu formy může být hlubotisk plochý nebo rotační.

Tisk z plochy

Tisk z plochy je v současnosti asi nejrozšířenější tisková technika ofset. Při tisku z plochy se nevyužívá různé výšky tisknoucích a netisknoucích míst na tiskové formě, ale rozdílných chemických vlastností tisknoucích a netisknoucích míst v jedné ploše. Principem tisku z plochy je odpuzování mastnoty a vody. Ofsetový tisk je schopný tisknout i jemné detaily na méně kvalitní papír než knihtisk.

Průtisk

je tisková technika neboli sítotisk, založená na protlačování barvy průchodnými místy obrazové šablony. Sítotisk je možno rozdělit na další obory činností, a to na serigrafii (což je umělecká forma sítotisku, kde je vždy nějakým způsobem přítomna ruka výtvarníkova) a na oblast produktového tisku, který slouží k potisku textilních látek a reklamních předmětu.

Správné dodání podkladů pro grafické zpracování a tisk

1.Logo je třeba dodat v křivkách (vektor) a v barvách CMYK nebo Pantone (popřípadě definovat barvy v CMYKu nebo Pantone logomanuál). Logo v křivkách je    třeba připojit jako samostatné logo/soubor, a to ve formátu PDF (Acrobat) AI (illustrator), EPS (illustrator) nebo CDR (Corel). Součásti loga může být slogan, ten je třeba přidat také v křivkách ne jako font.

2.Texty (články, popisky, slogany) je třeba dodat jako text samostatně ve wordu (doc, txt). Pokud klient má přesně definované firemní písmo (podle logomanuálu), musí být toto písmo všude použito. Je třeba připojit název firemního písma (např. Ariel, Helvetika, Times). Ideálně dodat logo manuálně.

3.obrázky, fotky je třeba dodat pro tisk s rozlišením minimálně 300 DPI a v rozměru velikosti tisku. To znamená, když výsledný obrázek/fotka např. na letáku A4 bude 60 x 50 mm, musí být dodaná fotka s rozměry 60 x 50 mm a rozlišením 300 DPI.

Gravírování

Gravírování je technologie nahrazující ruční rytí za pomocí CNC strojů řízených počítačem. CNC stroje za pomocí speciálních gravírovacích fréz odebírají z gravírovaného materiálu tenkou vrstvičku v řádové hloubce několika desetin milimetru. Díky této moderní technologii se dá docílit nesmazatelného a trvalého označení reklamních předmětů i deskových materiálů. Laserovým paprskem můžeme gravírovat organické materiály, jako je papír, různé typy dřeva, plastu, plexiskla, skla, keramiky, kamene, gumy, kůže i kovu. Laserové gravírování vyniká trvalostí, přesností, rychlostí flexibilitou, proto záleží jen na Vašem přání a šikovností techniků.

Grafické podklady např. logo je třeba dodat v křivkách jako vektor v černé barvě. Text ve wordu. Grafický návrh a ukázku, jak to bude vypadat na produktu, Vám zpracujeme ZDARMA. 

Laserové řezy

Laserový řez je možné využít k vyřezávání různých nápisů, písmen, firemních log, ozdob, postaviček  či různých modelů. Laserem lze nařezat např.: dřevo do tloušťky 20 mm, papír a karton, plexisklo do 10 mm, překližky, sololit, desky či balzu. Laserovým gravírováním je možno vytvořit do povrchu materiálu plastický ornament, nápis či logo. Hloubka gravírování je až do 20 mm.

 

 

Grafické podklady např. logo je třeba dodat v křivkách jako vektor v černé barvě. Text ve wordu. Grafický návrh a ukázku, jak to bude vypadat na produktu, Vám zpracujeme ZDARMA. 

Pískování

tradiční technologie využívaná především k dekoraci a zušlechťování skla. Nápis není možné odstranit běžným používáním či umýváním v myčkách. Popis je prováděn tryskáním abrazivního materiálu na požadovaný předmět, který je opatřen krycí maskou s vyřezaným logem či jiným motivem. Díky  speciálním světločivným foliím, které máme samozřejmě k dispozici, lze dosáhnout i velmi jemných popisů, např. lze pískovat fotografie.

Grafické podklady např. logo je třeba dodat v křivkách jako vektor v černé barvě. Text ve wordu. Grafický návrh a ukázku, jak to bude vypadat na produktu, Vám zpracujeme ZDARMA.

Transferový tisk

využívá speciální barvy a přenosového papíru. Vlastní tisk je proveden sítotiskovou technologií na přenosový papír. Tisk je následně zažehlen na materiál, který může být z bavlny nebo polyesteru. Transférove tisky se nejčastěji používají pro dekorování výrobků ze syntetického materiálu, jako jsou bundy, deštníky, tašky a batohy.

Grafické podklady: logo je třeba dodat v křivkách jako vektor v CMYK nebo Pantone barvě. Obrázek v 300DPI velikost 1:1. Text ve wordu. Grafický návrh a ukázku, jak to bude vypadat na produktu, Vám zpracujeme ZDARMA.

Sublimační tisk

Technologie vhodná pro barvení polyesteru. Sublimační tisk se řadí mezi transferové technologie a jeho podstata spočívá ve využití dvou fyzikálních jevů. První je schopnost speciálního inkoustu, který se nanáší na přenosový papír a okamžitě mění skupenství z pevného na plynné. Druhý fyzikální jev je spojen s vlastností jistých polymerů, kdy díky zahřátí materiálu dojde k rozvolnění jejich struktury a k otevření mikropórů.   Vše  funguje tak, že se  zvolený motiv při transferu v termolisu přenese ze speciálního dvouvrstvého  papíru   na  materiál tak, že se pigment rozptýlený v plynu dostane mikropóry  do struktury materiálu a po ochlazení   je  fixován uvnitř hmoty.

Grafické podklady:logo je třeba dodat v křivkách jako vektorv CMYK nebo Pantone barvě. Obrázek v 300DPI velikost 1:1. Text ve wordu. Grafický návrh a ukázku, jak to bude vypadat na produktu, Vám zpracujeme ZDARMA.

Tamponový tisk

umožňuje přenést dvourozměrný obraz na trojrozměrný objekt. Metoda spočívá v převodu tištěného obrazu z tiskové desky přes silikonový tampón na plochu pro potisk. Tampónový tisk patří mezi hlavní tiskové techniky, které slouží k potisku reklamních a dárkových trojrozměrných předmětů. Tisk lze použít na různé druhy materiálů, jmenovitě plast, sklo, porcelán, keramiku, papír, karton a kov. Díky přizpůsobivosti tampónu je možné obraz přenést na povrch jakéhokoliv tvaru.

Grafické podklady:logo je třeba dodat v křivkách jako vektor v CMYK nebo Pantone barvě. Obrázek v 300DPI velikost 1:1. Text ve wordu. Grafický návrh a ukázku, jak to bude vypadat na produktu, Vám zpracujeme ZDARMA.

Plošný a rotační sítotisk

sítotisk je technologie vhodná pro potisk plochých i válcových předmětů různých rozměrů. Sítotiskem je motiv tištěn přímo na potiskovaný předmět. Technologie se využívá zejména pro potisk textilu, deštníků, papíru, plastových předmětů, kovů nebo skla. Sítotisk dokáže tisknout vícebarevně jak vektorovou grafiku s přesností barev standardu Pantone, tak plnobarevně rozkladem barev systémem CMYK.

Grafické podklady: logo je třeba dodat v křivkách jako vektor v CMYK nebo Pantone barvě. Obrázek v 300DPI velikost 1:1. Text ve wordu. Grafický návrh a ukázku, jak to bude vypadat na produktu, Vám zpracujeme ZDARMA.

Digitální tisk a laminace

Technologie určená pro digitální tisk informačních kartiček a dalších tiskovin s možností povrchové úpravy laminací. Jedná se o technologii, díky které můžete označit svým logem nebo jiným sdělením i zboží, které nelze potisknout jinou metodou. Komplimentky jsou vhodné k dárkovému balení nebo luxusním značkovým předmětům. Digitální tisk je vhodný pro malé série tisku.

Grafické podklady: logo je třeba dodat v křivkách jako vektor v CMYK nebo Pantone barvě. Obrázek v 300DPI velikost 1:1. Text ve wordu. Grafický návrh a ukázku, jak to bude vypadat na produktu, Vám zpracujeme ZDARMA

Digitální UV tisk

Jedná se o digitální technologii tisku, kdy se tiskne přímo na reklamní předmět. Tento typ potisku může být použit na různé typy materiálů, kdy podmínkou je plochý a hladký předmět bez výstupků. Tato technologie   je ideální pro potisk vícebarevných motivů, kdy je účtována pouze jedna technická příprava.

Grafické podklady: logo je třeba dodat v křivkách jako vektor v CMYK nebo Pantone barvě. Obrázek v 300DPI velikost 1:1. Text ve wordu. Grafický návrh a ukázku, jak to bude vypadat na produktu, Vám zpracujeme ZDARMA.

Odběr

novinek:

Zavolejte nám na

+420

725 047 811

Máte zájem o nějaký produkt nebo službu?

Zavolejte na +420 725 047 811 nebo si domluvte s námi schůzku, rádi Vás uvidíme.

Scroll to Top