O evidenci náhradního plnění

zpravodaj č.5

Aktuality v evidenci Náhradního plnění

Aktuální stav v Evidenci
náhradního plnění na portále
MPSV

Důležité:

Vážení partneři,
Opět Vám přinášíme podstatné informace
o aktuálním stavu v evidenci náhradního plění, kde došlo ke spuštění nového integrovaného portálu pod správu MPSV: Informace se primárně týkají všech zúčastněných a my se Vám pokoušíme zprostředkovat vše podstatné:

1. Nová evidence náhradního plnění

V průběhu první poloviny října 2019 byl nahrazen Portál Ministerstva práce a sociálních věcí a Integrovaný portál MPSV jednotným portálovým řešením práce a sociálních věcí.  To v praxi znamená změnu v používání aplikace Evidence náhradního plnění, určené pro zaměstnavatele uznané za zaměstnavatele na chráněném trhu práce a pro odběratele náhradního plnění podle §81 odst. 2 písm. b) zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů.

Z důvodu migrace zadaných dokladů v režimu náhradního plnění do aplikace provozované v rámci jednotného portálového řešení došlo k odstávce stávající aplikace Evidence náhraního plnění a přesení dat nové aplikace.

Z důvodu zajištění kontinuálního zadávání dokladů v režimu náhradního plnění bylo potřeba zadat doklady, u kterých by mělo dojít v době odstávky k uplynutí zákonné lhůty pro jejich zadání, nejpozději do 5. 10. 2019 do 16:00 hod.

 

Je potřeba zdůraznit, že faktury zadané do stávající Evidence náhradního plnění budou automaticky migrovány do aliace provozované v rámci jednotného porátlového řešení.

(TO SE OVŠEM NE VŽDY PODAŘILO)

2. Elektronická identifika

Evidence náhradního plnění, která je od 11. 10. 2019 provozována v rámci jednotného portálového řešení, nepřinesla mnoho změn, pokud jde o její funkcionalitu či strukturu zadávaných dat. Je však potřeba opakovaně upozornit na změnu přihlašování právnických a fyzických osob do jednotného portálového řešení. Jedná se o změnu, která vyplýva ze zákona č. 250/2017 Sb., o elektronické indentifikaci, tedy o nutnost prokázání totožnosti pouze prostřednictvím kvalifikovaného systému elektronické identifikace.

Do jednotného portálového řešení je tak možné se přihlásit dvěma způsoby:

  • Prostřednictvím systému e-identita – více informací a postup zajištění tohoto přihlášení naleznete na portálu národního bodu pro indetifikaci a autentizaci, tj. Na adrese: eidentita.cz,
  • Prostřednictvím informačního systému datavých schránek – více informací a postup zajištění tohoto přihlášení naleznete na informačním systému datových schránek, tj. Na adrese: datoveschranky.info.

Vstup na portál náhradního plnění je zde: http://www.uradprace.cz/web/cz/evidence-nahradniho-pleni zde si zvolite přihlášení přes e-identitu nebo přes datovou schráku.

4. Doporučení odběratelům

Doporuřujeme všem odběratelům provést registraci na portále MPSV pro odběratele NP(NP = náhradní plnění) s využitím datové schránky nebo e-indentity. V opačném případě budou mít problém zjistit kolik NP vlastně mají, když nebudou muset již potvrzovat doručovaci e-mailu (viz niže). Zasílat potvrzení o odběru NP nebo seznamy faktur pro odběratele již není povinnosti dodavatele a proto je ani nebudou poskytovat.

Zajímavá je tato pasaž:

Ověření dokladů:

Odběratel po kontrole údajů klikne na tlačítko “Odmítnout / Vrátit / Schválit”. Schválení dokladu odběratelem nemá na započtení dokladu žádný vliv. Nejde o zákonnou podmínku. Umožňuje pouze komunikaci mezi dodavatelem a odběratelem.

Opravdu důrazně Vám naši partneři doporučujeme registraci na portálu a návštěvu a kontrolu vložených dokladů. Při přenosu se nám a co víme i ostatním poskytovatelům stalo, že se nepřenesly všechny faktury a ty jsme tam museli znova dohrát – to je opatrnosti není nikdy nazbyt.

4. Scenario řešení náhradního plnění

Vám všem vážení partneři přejeme mnoho úspěchů v závěrečné fázi roku 2019.

 

Všechny závazky plynoucí u dohod / smluv o poskytnutí náhradního plnění máme pevně v rukou a uspokojíme všechny naše odběratele.

 

Na závěr pro ty z Vás, kteří ještě nezaznamenali připomínám spuštění našich novách stránek:

www.originální-balicky.cz

a redesign webu Scenario

www.scenario.cz

 

Již vrzy Vám zašleme další novinky v oblasti marketingu, které dozajista využijete v období dárků záměstnancům a Vašim partnerům.

 

S práním Všeho nejlepšího Vaše

Logo

Pro rychlé a snadné výpočty doporučujeme využít naši online kalkulačku náhradního plnění, která vám ukáže, kolik zaměstnanců se započítává a v jaké výši.

Odběr

novinek:

Zavolejte nám na

+420

725 047 811

Máte zájem o nějaký produkt nebo službu?

Zavolejte na +420 725 047 811 nebo si domluvte s námi schůzku, rádi Vás uvidíme.

Scroll to Top