O evidenci náhradního plnění
zpravodaj č.4
Aktuality v evidenci Náhradního plnění
Změny v náhradním plnění:
Nová evidence a elektronická identifikace DŮLEŽITÉ
Vážení partneři,
Z MPSV jsme obdrželi následujicí informaci týkající se plánovaného přenesení elektronické evidence náhradního plnění na nový portál:
Informace je primárně určena pro poskytovatele náhradního plnění, ale zrcadlově se dotýká i odběratelů a proto vám ji přinášíme.
1. Nová evidence náhradního plnění
V průběhu první poloviny října 2019 bude nahrazen Portál Ministerstva práce a sociálních věcí a Integrovaný portál Ministerstva práce a sociálních věcí jednotným portálovým řešením práce a sociálních věcí. To v praxi znamená změnu v používání aplikace Evidence náhradního plnění určené pro zaměstnavatele uznané za zaměstnavatele na chráněném trhu práce a pro odběratele náhradního plnění podle ustanovení §81 odst. 2 písm. b) zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů.
Z důvodu migrace zadaných dokladů v režimu náhradního plnění do aplikace provozované v rámci jednotného portálového řešení je nezbytná odstávka stávající aplikace Evidence náhradního plnění tak, aby došlo k přesunu všech doposud zadaných dokladů do nově připravené aplikace. To v praxi znamená, že ode dne 5.10.2019 od 16:00 hod. do 11.10. 2019 do 14:00 hod. Nebude možné zadávat doklady do Evidence náhraního plnění.
Z důvodu zajištění kontinuálního zadávání dokladů v režimu náhradního plnění je potřeba zadat doklady, u kterých by mělo dojít v době odstávky k uplynutí zákonné lhůty pro jejich zadání, nejpozději do 5.10. 2019 do 16:00 hod.
Je potřeba zdůraznit, že faktury zadané do stávající Evidence náhradního plnění budou automaticky migrovány do aplikace provozované v rámci jednotného portálového řešení.
2. Elektronická identifikace
Evidence náhradního plnění, která bude od 11. 10. 2019 provozována v rámci jednotného portálového řešení, nepřinese žádné změny, pokud jde o její funkcionalitu či strukturu zadávaných dat. Je však potřeba opakovaně upozornit na změnu přihlašování právnických a fyzických osob do jednotného portálového řešení. Jedná se o změnu, která vyplývá ze zákona č. 250/2017 Sb., o elektronické identifikaci, tedy o nutnost prokázání totožnosti pouze prostřednictvím kvalifikovaného systému elektronické identifikace.
Do jednotného portálového řešení se tak bude možné přihlásit dvěma způsoby:
1. Prostřednictvím systému e-identita – více informací a postup zajištění tohoto přihlášení naleznete na portálu národního bodu pro identifikaci a autentizaci, tj, na adrese eidentita.cz,
2. Prostřednictvím informačního systému datových schránek – více informací a postup zajištění tohoto přihlášení naleznete na informačním systému datových schránek, tj. na adrese datoveschranky.info.
3. Rekapitulace
Situace ohledně zadávání dokladů do Evidence náhradního plnění v průběhu přechodu na jednotné portálové řešení:
- Do 5.10. do 16:00 hod. budou doklady zadávany do stávající aplikace náhradního plnění umístěné na https://portal.mpsv.cz/sz/zamest/zamestnaniosob,
- Od 11.10.2019 od 14:00 hod. budou doklady zadávány do nové aplikace náhradního plnění umístěné na https://www.mpsv.cz/web/cz/-/evidence-nahradiho-plneni; na této adrese budou v týdnu od 7.10.2019 k dispozici statické informace týkající se nové aplikace Evidence náhradního plnění včetně uživatelského manuálu.
4. Scenario řešení náhradního plnění
Na závěr Vám Vážení partněři přejeme mnoho úspěchů v závěrečné fázi roku 2019.
Všechny závazky plynoucí z dohod/smluv o poskytnutí náhradního plnění máme pevně v rukou a upokojíme všechny naše odběratele.
Na závěr pro Ty z Vás, kteří ještě nezaznamenali připomínám spuštění našich nových webovek www.originálni-balicky.cz a redesign webu Scenario www.scenario.cz.
Již brzy Vám zašleme další novinky v oblasti marketingu, které dozajista využijete v období dárků zaměstnancům a Vašim partnerům.
S přáním Všeho nejlepšího Vaše

Pro rychlé a snadné výpočty doporučujeme využít naši online kalkulačku náhradního plnění, která vám ukáže, kolik zaměstnanců se započítává a v jaké výši.